EN YENİLER
Milli hava platformları Türk mühendislerine emanet
Bayraktar TB3 SİHA, 9'uncu test uçuşunu tamamladı
Türkiye'nin savunma sanayisindeki son durumu
Milli Helikopter Yakalama ve Transfer Sistemi KUŞKAPANI Kabul Testlerini Tamamladı
Savunma Sanayii için Eğitim Kurumu Örnekleri Geliyor
Türkiye'nin Güneş Paneli Üretimindeki Sıradaki Hedefi İkincilik

T129 ATAK FAZ-II’ye Yeni Nesil Görev Bilgisayarı

ASELSAN’ın yeni nesil tümleşik görev bilgisayarı, T-129 ATAK helikopterinin FAZ-II versiyonu ile operasyonel kullanıma alındı. Tümleşik görev bilgisayarına ek olarak, yine ASELSAN ürünü lazer ikaz alıcı, radar ikaz ve radar karıştırıcı sistemleri ile donatılan ATAK FAZ-II helikopterlerinin Kara Kuvvetleri Komutanlığına ve Emniyet Genel Müdürlüğüne teslimatları devam ediyor.

Cumhurbaşkanlığı Savunma Sanayii Başkanlığı tarafından yürütülen T129 ATAK projesi kapsamında tümleşik görev bilgisayarı, ATAK FAZ-I helikopterlerindeki aviyonik merkezi kontrol bilgisayarı ile sayısal harita ve AVCI kaska entegre kumanda sistemlerinin elektronik ünitelerinin tek cihaz üzerinde birleştirilmesi ile geliştirildi.

Bu sayede görev bilgisayarı, uçuş ve görev yönetimi, seyrüsefer ve görev planlama, haberleşme ve taktik veri iletimi, hedef tespit ve silah yönetimi, elektronik-harp yönetimi kabiliyetlerine ek olarak sayısal harita ve kaska entegre nişangah fonksiyonlarını da dahili olarak içeriyor. Ayrıca toplam ağırlık ve güç tüketiminde önemli miktarda azalma sağlanıyor.

Tümleşik görev bilgisayarı, yüksek işlem kapasitesi, geniş bellek altyapısı, arayüz çeşitliliği, modüler donanım ve yazılım mimarisi sayesinde platform ve uygulama özelliklerine göre kolayca ölçeklendirilebiliyor.

T129 ATAK Helikopteri

T129 ATAK

TUSAŞ ve Agusta Westland iş birliğiyle geliştirilen T129 ATAK, ilk uçuşunu 17 Ağustos 2011’de gerçekleştirdi. Türk Kara Kuvvetleri’ne ilk ATAK teslimatı ise 22 Nisan 2014’te gerçekleştirildi. Teslim edilen ilk ATAK, Erken Duhul Helikopteri (EDH) konfigürasyonundaydı. EDH’ler, sadece 20mm top ve 70mm roketler ile teçhiz edilmişlerdi. Geriye kalan helikopterlerin önemli bir kısmı ise Faz-1 konfigürasyonunda teslim edildi. Faz-1 konfigürasyonundaki ATAK’lar; CİRİT, L-UMTAS ve Stinger füzelerini kullanabilmekteler.

Son olarak ise T129 Faz-2 konfigürasyonu geliştirildi. Faz-2 konfigürasyonunda mühimmat çeşitliliğine bir değişik olmadı. Ancak T129 ATAK Faz-2 helikopterleri, gelişmiş elektronik harp ve muhabere sistemlerine sahipler. T129 ATAK helikopterlerinin üretimi, halihazırda Faz-2 konfigürasyonuyla devam ediyor.

Kaynak: savunmasanayist

Paylaş
Paylaş
Paylaş
Paylaş
Paylaş
Benzer Yazılar
deprem
İzmir Depremi'nin Bilançosu
GES
GES Projeleri İçin Geoteknik Raporun Hazırlanmasına İlişkin Özel Teknik Şartname Önerisi
nükleer
Nükleer Güç Santralleri ve Nükleer Teknoloji
izmirss
Unutulan Proje: RADIUS
1424653
TOGG, Batarya Modülü İçin Farasis İle Anlaştı
DCIM100MEDIADJI_0168.JPG
Alsancak Limanı'nda Ro-Ro Operasyonları Yeniden Başladı
Ekran Alıntısı
"Depreme Karşı Tekiz" Girişiminden 7 Maddelik Eylem Planı
D_giKQnWsAIPARD
Türkiye'nin İhtiyacı Yassı Çelik Üretimi Hakkında Öneriler
FARM-2048x1263
Organik Tarım Uydurması
thumbs_b_c_e428879bb34d1f9546287414ad1e9f7f
Kıyı Emniyetinin İlk Kadın Römorkör Kaptanı, Dümeni Başında
röpdeneme2
Prof. Dr. Sencer İmer ile Türkiye'de Demir - Çelik Sanayisinin Değerlendirmesi
thumbs_b_c_edf5aed117b870772be9ac2eff6dbd14
Türkiye’nin Mühendis Kızları Geleceği Aydınlatacak